mandag 31. juli 2017

Oppsummering juli 2017

Flinke hjelpere beiser hytta. I bestefars skjorte og bestemors topp.

En travel julimåned er over, og det er tid for oppsummering. Vi har hatt barnebarnbesøk i to uker, og da er det andre aktiviteter enn bøker og blogg som prioriteres. Mye uteliv, men også høytlesing om kvelden, og godnattsanger.
Vi har dessuten hatt to perioder på hytta i Oppdal. Den siste uka har vært forbeholdt vedlikehold av tak og beising av hytte og anneks/vedbu. Med god hjelp fra svigersønn og to små hjelpere har dette gått som en lek. Og været har vært stort sett strålende, med temperaturer rundt 20 grader et par uker.

Kulturelt har jeg fått med meg en flott opplevelse, Mesterkonserten ved Landsfestivalen i gammeldansmusikk. (Har vokst opp i et tett musikkmiljø. der både folkemusikk og klassisk har preget hjemmet. Nå er det sjelden jeg får med meg slike festivaler, så dette var stort.) Ellers har jeg stilt ut noen par bilder på en utstilling og har sett utespillet Fru Guri av Edøy, som jeg har skrevet litt om tidligere.

Her er en oversikt over det som er lest i juli:

Norske bøker:
Tove Braathen: Alle disse dagene 2017 (Roman)
Wencke Mühleisen: Kanskje det ennå finnes er åpen plass i verden 2015 (Roman(biografi)
Aasne Linnestå: Døgnbok 2017 (Dikt)
Ingelin Røsseland: Minus meg  2011(Ungdomsroman)
Lena Roer: Tideverv 2017 (Roman)


Utenlandske bøker:
Malin Persson Giolito: Størst av alt (Svensk krim)
Victoria Hislop: Postkort fra Hellas (Gresk roman)
Belinda Bauer: Den synske (Britisk krim)
Tina Seskis: Et skritt for langt (Britisk krim)


2 kommentarer:

  1. For noen skjønne unger som hjelper til! Skal si du fikk lest litt i juli selv om du hadde malejobb på gang. Av dine er det bare Bauer og Muhleisen jeg har lest, og de to likte jeg godt. Det er kjekt å få med seg musikk og teater, innimellom - lykke til med lesemåneden august!

    SvarSlett
  2. Det ser ut som du har hatt ein innhaldsrik sommar,
    og enda er den ikkje ferdig.
    Denne veka er eg hundepassar.

    SvarSlett